Gândul are greutate, mărime, formă,
culoare şi nume
Orice gând are greutate, formă, mărime, culoare,
calitate şi putere, ce pot fi percepute de către clarvăzători prin ochiul interior.
Gândurile sunt ca obiectele. Aşa cum îi poţi dărui unui prieten o o portocală şi apoi poţi lua înapoi,
la fel poţi dărui şi lua înapoi un gând. De aceea, trebuie să învăţaţi tehnica corectă
a manevrării şi manipulării gândului. Imaginaţi-vă că aveţi o minte perfect
calmă, fără gânduri. Când primul gând va apărea, el va purta un nume şi va avea
o formă. Forma este starea mai grosieră, iar numele starea mai fină a unei
singure puteri de manifestare, numită gând. Dar toate trei nu formează în
realitate decât una; oriunde se află una dintre ele, celelalte două vor fi şi
ele acolo. Oriunde avem un nume, avem şi forma şi gândul. Un gând spiritual are o culoare galbena. Un gand de furie si ura este colorat intr-un rosu intunecat, un gand egoist are o culoare maro, etc.
Puterea, acţiunea şi foloasele
gândului
Prin puterea de a vă controla
gândurile puteţi dobândi o putere creativă. Gândul trece de la unul la altul,
influenţează mase de oameni, astfel încât cei cu gânduri mai puternice îi vor influenţa
pe cei cu gânduri mai slabe. Există astăzi numeroase cărţi asupra cultivării
gândului, puterii şi dinamicii lui. Studiindu-le, veţi putea dobândi o înţelegere
completă a gândului, puterii sale, activităţilor şi
foloaselor pe care le puteţi dobândi
mânuindu-l.
Trăim într-un ocean nesfârşit de
gânduri
Gândul este deopotrivă lumea întreagă, marile dureri, bătrâneţea,
moartea, păcatul, pământul, apa, focul, aerul, eterul. Gândul este cel care îl
leagă pe om. De aceea, cel ce îşi controlează gândurile devine un adevărat Zeu
pe acest pământ. Trăim într-o lume de gânduri. La început există gândul. Apoi
începe exprimarea lui prin organul vorbirii. Gândirea este intim legată de
vorbire. Gândurile pline de răutate, mânie sau amărăciune îi rănesc pe
ceilalţi. Dacă mintea, care este cauza tuturor gândurilor - dispare, la fel vor
dispărea şi obiectele lumii exterioare. Sunetul, pipăitul, forma, vederea,
gustul şi mirosul, cele cinci învelişuri, trezirea, visul şi somnul adânc -
toate acestea nu sunt decât produsul minţii. Sankalpa, pasiunea, mânia, legăturile, timpul - toate sunt produse
de minte. Mintea este regele indriyas-urilor
(al simţurilor) iar gândul este rădăcina tuturor proceselor mentale. Gândurile
pe care le percepem în jurul nostru (sub forma obiectelor exterioare) nu sunt
decât mintea exprimată în forme sau substanţă. Gândul creează, gândul distruge.
Dulceaţa şi amăreala nu sunt proprietăţi ale obiectelor, ci ale minţii şi ele
îşi au sediul în subiect, în gândirea sa. Toate obiectele acestei lumi sunt
puse în legătură şi asociate numai prin jocul minţii, care le dă culoare, formă
şi toate celelalte calităţi cu care suntem obişnuiţi. Mintea îşi poate asuma
forma oricărui obiect la care se gândeşte intens. Prietenia şi duşmănia,
virtutea şi viciul există doar în minte. Fiecare minte creează o lume a binelui
şi a răului, a plăcerii şi a mâniei, doar prin propria sa imaginaţie. Binele şi
răul, plăcerea şi durerea nu izvorăsc din obiecte; ele aparţin doar propriei atitudini
lăuntrice. Nu există nimic bun ori plăcut în această lume; ele există în mintea
voastră.
Gândurile, electricitatea şi filozofia
Gândurile sunt o putere uriaşă, mult mai mare decât
cea a electricităţii. Ele vă controlează viaţa, vă modelează caracterul şi vă
structurează destinul. Observaţi cum un singur gând atrage numeroase altele,
într-o foarte scurtă perioadă de timp. Să ne imaginăm că vă vine ideea să vă
invitaţi prietenii la un ceai. Singur gândul de "ceai" atrage automat
gândurile de lapte, zahăr, ceşti, mese, scaune, feţe de masă, şerveţele,
linguriţe, prăjituri, biscuiţi etc. În mod similar, lumea în care trăim nu este
decât o expansiune de gânduri. Dar expansiunea gândurilor către obiectele exterioare
nu este decât un lanţ pentru suflet, de care ne putem elibera doar prin
renunţarea la gânduri. Trebuie să fiţi extraordinar de atenţi (conştienţi)
pentru a putea ucide gândurile încă în germene. Doar atunci veţi fi cu adevărat
fericiţi. Mintea se joacă şi trişează. Doar înţelegându-i natura, căile şi
mijloacele de acţiune, o veţi putea controla cu uşurinţă. Cea mai extraordinară
carte din lume în materie de filozofie idealistă practică este Yoga-Vasishtha. Esenţa acestei cărţi
este următoarea: "Singurul care există este brahman cel non-dual, sau sufletul nemuritor. Acest univers, privit
ca univers, nu există. Numai cel ce îşi cunoaşte Sinele Suprem va fi eliberat
de ciclul naşterilor şi morţilor. Stingerea gândurilor şi a vasanas-urilor înseamnă moksha (eliberarea). Expansiunea minţii
este sankalpa, sau gândul, care, prin
puterea sa de diferenţiere, generează acest univers. Astfel, lumea nu este
decât un joc al minţii. Ea nu există în cele trei perioade de timp (trecut, prezent şi viitor). Anihilaţi
măruntul ego, vasanas-urile, gândurile.
Meditaţi asupra Sinelui şi deveniţi un jivanmukta
(un eliberat în viaţă).de Swami Sivananda
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu